čtvrtek 14. června 2012

Meruňkový koláč s drobenkou a marcipánem

Tohle je vylepšená klasika. Recept mám už dlouho, předlouho. Od mě už ho převzalo i několik kamarádek. Myslím, že jsem ho kdysi opsala při poslechu nějakého pořadu o vaření na Frekvenci 1. Jogurtová buchta, která je okamžitě hotová, při přípravě se operuje s kelímky od jogurtu (miluju tyhle hrníčkové záležitosti), dá se dělat kdekoliv, kde je trouba nebo remoska a skoro s jakýmkoliv ovocem. Je vláčná a sladká tak akorát. Dá se péct na vyšším plechu, do koláčové formy je trošku vysoká, ale my to tak máme rádi. Navíc plech nebyl k dispozici, protože se v něm pekla tvarohovo - povidlová buchta na zítřejší snídani. Ale o tom až jindy. Těchhle letních buchet s velkou vrstvou ovoce a zasypaných obrovskou vrstvou drobenky se nikdy nepřejím! Peču dvě naráz, protože jednu poneseme do školky.

2 kelímky bílého jogurtu, 3 kelímky polohrubé mouky, 1 a 1/2 kelímku cukru krystal, prášek do pečiva, 2 vejce, drobenka (máslo, mouka, cukr), marcipán (nemusí být), ovoce (jahody, maliny, meruňky...)
cukr krystal na případné doslazení ovoce

Ze surovin umícháme těsto, to nalijeme na vymazaný a vysypaný plech s vyšším okrajem (vrstva by měla být celkem tenká). Poklademe ovocem, v mém případě meruňkami na poloviny. Ty jsem ještě zasypala trochou cukru krystalu. Zasypeme drobenkou a strouhaným marcipánem, eventuálně plátky mandlí. Pečeme na 200 C cca 20 minut.

16 komentářů:

  1. paráda. ukládám...díky za tip

    OdpovědětVymazat
  2. mňam, ja robievam podobný podľa tohto receptu z apetitu http://www.apetitonline.cz/recepty/6279-jogurtovy-kolac-podle-sousedky-karoliny.html - je to jeden z mojich najobľúbenejších...
    veľmi sa mi páči ten nápad s marcipánom, vyskúšam :-)

    OdpovědětVymazat
  3. nádherný koláč, supr nápad s tím marcipánem :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jé, škoda, že jsem marcipán zrovna použila k výrobě domácí smetanové jahdoové zmrzliny, jinak by šel do tohohle koláče. není nad osvědčené recepty. A obdivuju tě, že pečeš i v takovýchle vedrech, to já tak maximálně vyrábím panna cotty a zmrzliny :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Takovýchto koláčů se taky nikdy nepřejím :D Ale ten marcipán, ten tomu dodal zcela nový šmrnc, hned bych si dala pořádný kus :))

    OdpovědětVymazat
  6. Koláč je naprosto fantastický, marcipán k tomu zní úžasně !

    OdpovědětVymazat
  7. super nápad s marcipánem, ale doporučuji ho dát pod ovoce, při pečení mi zčernal.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak dnes bol s malou obmenou, namiesto tretieho kelímku jogurtu bol kelímok mascarpone a k marhuliam som nahádzala aj trochu jahod, na vrch marcipán aj lupienky mandlí... nadýchaný, fantastický. Ďakujem za všetky Tvoje úžasné recepty, Vanda ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Místo jogurtu (který doma nemívám) používám zakysanou smetanu. Jinak je to úplně stejný, já jen dávám míň cukru.

    OdpovědětVymazat
  10. Muzu se zeptat kolik ml kelimek pouzivate? Dekuji! Petra

    OdpovědětVymazat
  11. ono je jedno jaký, jen pak musí být ty stejné kelímky toho ostatního:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Take mi marcipan vic zhnědnul, ale pekla jsem 5 minut na 200 C a pak na 180 C asi 20 minut. Jo a davala jsem jem pul kelimku hnedeho cukru a bohate nam stacilo. Diky za recept. Urcite jsem tenhle recept nepekla naposled :-)

    OdpovědětVymazat